Információ, aktuális hírek

Tavaszi szünet

Tisztelt Szülők! 

A tavaszi szünet időpontja:  2023. április6-április 11.

A szünet előtti utolsó tanítási nap: 2023. április 5. (szerda)

A szünet utáni első tanítási nap 2023. április 12. lenne, de ezen a napon van a tavaszi nevelési értekezletünk. A gyerekeknek ez a nap még SZÜNET! A tényleges első tanítási nap: 2023. április 13. (csütörtök) Ekkor várjuk a gyerekeket az iskolába!

________________________________________________________________

Tisztelt Szülők, Kedves Érdeklődők! A következő tanévre 2023. április 20-21-én lesz a személyes beiratkozás. A csatolmányok között megtalálható  a 2023/2024. tanévre vonatkozó általános iskolai beiratkozást támogató, az előzetes jelentkezéshez is kapcsolódó szülői tájékoztató segédlet, illetve a beiskolázási modul felhasználói útmutatója is. A felhasználói útmutató a KRÉTA Tudásbázis oldalán is elérhető.

A Szigetszentmiklósi Tankerületi Központ Honlapjáról letölthetőek a következő tanévre vonatkozó beiratkozáshoz szükséges nyomtatványok , de csatolom  őket a levelemhez szerkeszthető formátumban is. Az alábbi linkre kattintva megtalálják a Tankerület oldalán a  beíratkozáshoz szükséges nyomtatványokat:  Szigetszentmiklósi Tankerületi Központ (gov.hu)

A Tankerületi Központ illetékességi területén működő állami feladatot ellátó kötelező felvételt biztosító általános iskolák körzethatárait a 2023/2024-es tanévre vonatkozóan az alábbi linkre kattintva olvashatják.

http://kk.gov.hu/altalanos-iskolai-felveteli-korzethatarok-a-2023-2024-tanevben

Csatolmányok: 

PDF ikonbai_szuloiTajekoztato_2023.pdfPDF ikon

KRETA_Beiskolazas_Modul_Felhasznaloi_utmutato_2023_v3.pdfFájl

Törvényes képviselő nyilatkozat 2023.docxFájl

Nemzetiségi nyilatkozat minta.docxFájl

Hit-_és_erkölcstan_oktatás nyilatkozata_2023.docxMicrosoft Office dokumentum ikonja

Adatkezelési tájékoztató tanuló szülő_2023.docFájl

Adatkezelési tájékoztató – hit és erkölcstan 2023.docx

Az általános iskolába történő beiratkozáshoz szükséges dokumentumok az alábbi linken letölthetőek:

http://kk.gov.hu/beiratkozasi-kozlemeny-2023

Tisztelt Szülők/Gondviselők!

A vonatkozó jogszabályokban rögzítetteknek megfelelően az általános iskola első évfolyamára a tanköteles tanulókat 2023. április 20-21-én kell beíratni, 8-19 óráig.

A nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. EMMI rendelet 22.§ (4) bekezdése értelmében az általános iskola első évfolyamára történő beiratkozáskor be kell mutatni a gyermek nevére kiállított személyazonosságot igazoló hatósági igazolványokat, a (7) bekezdés értelmében pedig az intézmény a gyermek lakcímkártyája alapján ellenőrzi, hogy a lakcímnyilvántartásban a tanuló lakóhelyeként vagy tartózkodási helyeként az iskolai beiratkozás első határnapját megelőző három hónapnál régebb óta szerepel-e.

Az Oktatási Hivatal honlapján elérhetőek továbbá az egyéni munkarenddel és a külföldre távozás bejelentésével kapcsolatos tájékoztatók is.

KÖZLEMÉNY a tanköteles korba lépő gyermekek általános iskolába történő beíratásáról


Tisztelt Érdeklődők!

A Szigetszentmiklósi Tankerületi Központ a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 50. § (8) bekezdésében, valamint a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII.31.) EMMI rendelet 24. § (1b) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján :kijelölte és közzétette

a Szigetszentmiklósi Tankerületi Központ illetékességi területén működő állami feladatot ellátó kötelező felvételt biztosító általános iskolák körzethatárait a 2023/2024-es tanévre vonatkozóan az alábbi linkre kattintva olvashatják.

http://kk.gov.hu/altalanos-iskolai-felveteli-korzethatarok-a-2023-2024-tanevben

________________________________________________________________

Intézményvezetői Pályázat!

Tisztelt Érdeklődő! A Belügyminiszter a Közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény 20/A. § alapján pályázatot írt ki a Szigetbecse-Makád Általános Iskola intézményvezető( magasabb vezető) beosztás ellátására. Csatoltan megtalálható a kiírt álláspályázat.

http://becseisuli.hu/sites/default/files/csatolt/TK_132_HR_KOZINT_00007-1_2023.pdf

Beiratkozás!

Tisztelt Szülő/Törvényes Képviselő!

A tanév rendjéről szóló 20/2021. (VI.8.) EMMI rendelet 7.§-a értelmében a 2022/2023 tanév általános iskola első évfolyamára történő beiratkozás dátuma: 2022. április 21-én 8:00 – 18:00 2022. április 22-én 8:00 – 17:00A beiratkozás napját megelőzően javasoljuk az alábbi felületen https://eugyintezes.e-kreta.hu/ az adatok online beküldését, mert így az online előzetes jelentkezés hatására a személyes megjelenéskor rendkívül gyors és gördülékeny ügyintézés valósulhat meg.Az adatok online módon történő beküldési lehetőségének ideje: 2022. április 6. 0:00 – 2022. április 22. 12:00 óra. Minden gyermeket csak egy intézménybe lehet regisztrálni.A gyermek és a szülők személyes okmányait és az alábbi mellékleteket kérjük a személyes beíratásra kitölteni és magukkal hozni:Gyermek esetében: – születési anyakönyvi kivonat- a gyermek nevére kiállított személyi azonosító igazolvány – amennyiben van- lakcímet igazoló hatósági igazolvány- a gyermek TAJ kártyája- a szülői felügyeleti jogról szóló nyilatkozat- rendszeres gyermekvédelmi támogatásról szóló határozat (amennyiben van)- hátrányos vagy halmozottan hátrányos helyzetről szóló határozat (amennyiben van)- pedagógiai szakszolgálat szakértői véleményéről szóló határozat (SNI, BTM amennyiben van) – adóazonosító kártya – oktatási azonosító száma az óvodából

Szülő esetében: – lakcímet igazoló hatósági igazolvány- személyi azonosító igazolvány- mindkét szülő e-mail címe, telefonszáma

A kitöltendő nyilatkozatokat a http://www.thurysuli.hu oldalról lehet letölteni.

Mindenkit szeretettel várunk, aki a mi iskolánkat választja! 😃 Üdvözlettel: Iskolavezetés

________________________________________________________________

Beiratkozási közlemény 2022

A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (továbbiakban: Nkt.) 50. § (7) bekezdése, valamint a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII.31.) EMMI rendelet 22. § (1) bekezdése alapján a Szigetszentmiklósi Tankerületi Központ, mint fenntartó köteles az iskolai beiratkozás idejéről, az erről való döntés és a jogorvoslat benyújtásának határidejéről közleményt vagy hirdetményt közzétenni.

Tisztelt Szülők/Gondviselők!

A vonatkozó jogszabályokban rögzítetteknek megfelelően az általános iskola első évfolyamára a tanköteles tanulókat 2022. április 21-22-én kell beíratni.

Minden általános iskola beosztást készít a beiratkozás rendjéről – ideértve az elektronikus (online) úton történő beiratkozást is, – és az eljárásrendet a honlapján és helyben szokásos módon közzéteszi.

Az Oktatási Hivatal honlapján elérhetőek továbbá az egyéni munkarenddel és a külföldre távozás bejelentésével kapcsolatos tájékoztatók is:

https://www.oktatas.hu/kozneveles/egyeni_tanuloi_munkarend

https://www.oktatas.hu/kozneveles/kulfoldre_tavozas_bejelentese

Beiratkozási közlemény 2022 SZSZMTK

Beiratkozási dokumentumok: 

A Szigetszentmiklósi Tankerületi Központ a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 50. § (8) bekezdésében, valamint a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII.31.) EMMI rendelet 24. § (1b) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján

kijelölte és közzétette

a Szigetszentmiklósi Tankerületi Központ illetékességi területén működő állami feladatot ellátó kötelező felvételt biztosító általános iskolák körzethatárait a 2022/2023-as tanévre vonatkozóan:

http://kk.gov.hu/altalanos-iskolai-felveteli-korzethatarok-a-2022-2023-tanevben

________________________________________________________________

Tisztelt Szülők!

Eljárásrend a 2021/2022-es tanévben elrendelt járványügyi készenlét idejére az alábbi tájékoztatón olvasható:

Szigetszentmiklósi Tankerületi Központ

a Közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény 20/A. § alapján

pályázatot hirdet

Szigetbecse-Makád Általános Iskola Thúry József Általános Iskolája

Magyar- történelem szakos tanár

munkakör betöltésére.

A közalkalmazotti jogviszony időtartama:

határozatlan idejű közalkalmazotti jogviszony

Foglalkoztatás jellege:

Teljes munkaidő

A munkavégzés helye:

Pest megye, 2322 Makád, Szabadság utca 25-27.

A munkakörbe tartozó, illetve a vezetői megbízással járó lényeges feladatok:

Szakos tanári munkakörbe sorolt feladatok ellátása

Illetmény és juttatások:

Az illetmény megállapítására és a juttatásokra a Közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény rendelkezései az irányadók.

Pályázati feltételek:

•         Főiskola, magyar-történelem szakos tanár,

•         Magyar állampolgárság, büntetlen előélet, cselekvőképesség, ne álljon a tevékenység folytatását kizáró foglalkoztatástól eltiltás hatálya alatt.

A pályázat részeként benyújtandó iratok, igazolások:

•         Szakmai önéletrajz, végzettséget, szakképzettséget igazoló dokumentumok másolati példányai.

•         90 napnál nem régebbi hatósági igazolvány a büntetlen előélet igazolására valamint annak igazolására, hogy a pályázó nem áll olyan foglalkoztatástól eltiltás hatálya alatt, mely a közalkalmazotti jogviszony létesítését nem teszi lehetővé.

•         A pályázó aláírt nyilatkozata arról, hogy hozzájárul személyes adatainak kezeléséhez a pályázat elbírálási eljárásának lefolytatásáig, illetve sikeres pályázat esetén a közalkalmazotti jogviszony létrejöttéig.

A munkakör betölthetőségének időpontja:

A munkakör legkorábban 2021. augusztus 23. napjától tölthető be.

A pályázat benyújtásának határideje: 2021. július 18.

A pályázati kiírással kapcsolatosan további információt •••••••••• nyújt, a 06 70 376 5640 -os telefonszámon.

A pályázatok benyújtásának módja:  Elektronikus úton •••••••••• részére a •••••••••• E-mail címen keresztül

A pályázat elbírálásának határideje: 2021. július 22.

A KÖZIGÁLLÁS publikálási időpontja: 2021. június 19.

A pályázati kiírás közzétevője a Belügyminisztérium (BM). A pályázati kiírás a munkáltató által a BM részére megküldött adatokat tartalmazza, így annak tartalmáért a pályázatot kiíró szerv felel.

_________________________________________________________________


Tisztelt Szülők!

Mint az Önök előtt is ismeretes a gyermek abban az évben, amelynek augusztus 31. napjáig a hatodik életévét betölti, tankötelessé válik. Indokolt esetben a gyermek a szülő kérelmére és az Oktatási Hivatal ezt támogató döntése alapján további egy nevelési évig óvodai nevelésben vehet részt.

A gyermek 6. életévének betöltése után a tankötelezettség megkezdésének halasztását kizárólag egy alkalommal és egy nevelési évre lehet kérelmezni. Legkésőbb a gyermek 7. életévének augusztus 31-éig történő betöltése után kezdődő tanévben a gyermek meg kell kezdje tankötelezettségének teljesítését.

A tankötelezettség megkezdésének halasztására (ÓVODÁBAN MARADÁS) vonatkozó tájékoztató az OH honlapján elérhető:

https://www.oktatas.hu/kozneveles/tankotelezettseg/tankotelezettseg_halasztasa

Elérhetők a tájékoztató anyagok a tankötelezettség teljesítésének 6 éves kor előtti megkezdésének lehetőségével kapcsolatban is:

https://www.oktatas.hu/kozneveles/tankotelezettseg/hat_eves_kornal_korabban

A kérelmeket a 2022/2023. tanév vonatkozásában 2022. január 18. napjáig kell benyújtani!

________________________________________________________________

Eljárásrend a 2021/2022-es tanévben elrendelt járványügyi készenlét idejére

Jelen intézkedési terv módosításig, vagy visszavonásig érvényes.

Az egészség megőrzését célzó intézkedések, jogszabályok, kiadott utasítások, irányelvek betartása mindenki számára kötelező.

  1. Az intézmények látogatása, rendezvények, kirándulások.

1.1. A nevelési-oktatási intézményeket kizárólag egészséges, tüneteket nem mutató gyermek/tanuló látogathatja. Az oktatásban és nevelésben, illetve az intézmények működtetésében csak egészséges, tüneteket nem mutató dolgozó vehet részt.

Az a gyermek/tanuló, vagy pedagógus, aki bármilyen betegség miatt otthon maradt, a háziorvos, kezelőorvos igazolásával vagy kórházi zárójelentéssel mehet újra az intézménybe. Hatósági házi karantén esetén a járványügyi hatóság által kiadott, a járványügyi megfigyelést feloldó határozatot szükséges bemutatni.

1.2. Szülő, kísérő nem léphet be az iskolába, csak az intézményvezető előzetes engedélyével.

1.3. Előzetesen bejelentett hivatali ügyintézés céljából érkezőknek az intézményben maszk viselése kötelező. A titkárságon kizárólag egy személy tartózkodhat az ügyintézés során.

1.4. A tanítási órákon, foglalkozásokon a maszk viselése a felső tagozat diákjainak és a pedagógusoknak kötelező. Minden más közösségi térben a maszk használata gyerek és felnőtt részére egyaránt kötelező. (Kivétel: az udvaron, valamint étkezés közben.)

1.5. A testnevelésórákat az időjárás függvényében lehetőség szerint a szabadban tartjuk. A megfelelő öltözékről a szülőknek kell gondoskodniuk.

1.6. Osztálykirándulások, egyéb programok csak az intézményvezetővel történt előzetes egyeztetés után szervezhető.

1.7. 2021. november 15-től az intézménybe lépéskor a testhőmérséklet mérése és a kézfertőtlenítés kötelező.

  1. Egészségügyi szempontból biztonságos környezet kialakítása

2.1. A bejáratoknál vírusölő hatású kézfertőtlenítőt biztosítunk, annak használata kötelező. Az intézménybe érkezéskor, étkezések előtt és után mindenki alaposan mosson kezet, vagy fertőtlenítse a kezét.

2.2. Kiemelt figyelmet kell fordítani az alapvető higiénés szabályok betartására. A megfelelő védőtávolság betartása különösen fontos a büfék, étkezők, mosdók területén.

2.3. Szülő és a pedagógus a gyermeknek tanítsa meg az ún. köhögési etikettet: papírzsebkendő használata köhögéskor, tüsszentéskor.  A használt zsebkendőt a szemetesbe ki kell dobni, alaposan kezet kell mosni. 

2.4. A szülő köteles gondoskodni arról, hogy a gyermekénél legyen elegendő mennyiségű papírzsebkendő és legyen náluk maszk.

2.5. A kialakult helyzetre való tekintettel az intézményekben 2021. november 1-jétől kötelező a foglalkoztatottak és a gyermekek, tanulók testhőmérsékletének mérése érkezéskor. A döntés értelmében foglalkoztatott, illetve nagykorú tanuló csak akkor mehet az intézménybe, ha az érkezéskor mért hőmérséklete nem haladja meg az országos tisztifőorvos által meghatározott mértéket (37,8˚C). Kiskorú tanuló, illetve gyermek esetén, ha testhőmérséklete az ismételt mérés alapján is eléri vagy meghaladja ezt a mértéket, a többi gyermektől, illetve tanulótól el kell különíteni, és erről a szülőt vagy a törvényes képviselőt haladéktalanul tájékoztatni kell.

  1. Tanulói hiányzások kezelése

3.1. A gyermek/tanuló távolmaradásával kapcsolatos valamennyi szabály a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012.(VIII.31.) EMMI rendeletben foglaltak szerint érvényesek, azok betartása szerint szükséges eljárni.

  1. Teendők beteg személy esetén

4.1. Amennyiben egy gyermeknél, pedagógusnál, vagy egyéb dolgozónál fertőzés tünetei észlelhetők, haladéktalanul el kell őt különíteni, egyúttal értesíteni kell az iskolaegészségügyi orvost, aki az érvényes eljárás szerint dönt a további teendőkről. Gyermek esetén a szülő értesítéséről is gondoskodni kell.

4.2. Amennyiben felmerül a COVID19 fertőzés gyanúja, fontos, hogy megfelelő felkészültséggel rendelkező egészségügyi dolgozó kerüljön értesítésre. A háziorvos, házi gyermekorvos, illetve a kezelőorvos jogosult a COVID19 fertőzés gyanújáról nyilatkozni. Amennyiben fennáll a gyanú, nekik kötelességük az NNK által kiadott, aktuális eljárásrendnek megfelelően ellátni a beteggel kapcsolatos teendőket.

4.3. A gyermek az iskolába kizárólag orvosi igazolással térhet vissza, melyet az intézmények el kell fogadnia, azt saját hatáskörben nem bírálhatja felül.

Az intézkedési terv a közzétételtől érvényes. Kérjük a szülőket, a járványügyi óvintézkedések során gondoskodjanak a fentiek érvényre juttatásáról.

________________________________________________________________    

Tisztelt Szülők!

Az iskolavezetés döntése alapján 2021. november 25-től (csütörtök) kötelező a maszk viselése a gyerekeknek a közösségi tereken mindaddig, amíg ez visszavonásra nem kerül. Kérjük a szülőket, hogy gondoskodjanak a maszkról. Felhívjuk mindenki figyelmét, hogy a diákok fokozottabban ügyeljenek a járványügyi szabályok betartására!

Köszönjük a megértésüket! Mindenkinek további jó egészséget kívánunk!

Iskolavezetés

________________________________________________________________

Tisztelt Szülők!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy az órarend szerinti TANTERMI OKTATÁS ÚJRA INDUL, 2021. május 10-től a felső tagozatos tanulók számára is. Ezzel együtt az intézményben a járványügyi szabályok változatlanok: belépéskor lázmérés, kézfertőtlenítés, maszk használata a közösségi terekben kötelező. Szülőknek továbbra sem lehet belépni az intézménybe, csak előre egyeztetett időpontban!

Jó egészséget kíván mindannyiuknak: Az iskola vezetősége

________________________________________________________________

Tisztelt Szülők!

A nemzeti köznevelésről szóló 2011.évi CXC. tv 35.§-a alapján az állami iskolákban a kötelező etika óra helyett a szülők választhatják gyermeküknek az országgyűlés által elismert egyházak és azok belső egyházi jogi személye által folytatott hit-és erkölcstan oktatást.

Önök, mint szülők nyilatkozhatnak arról, hogy a 2021/2022-es tanévben a kötelező tanórai foglalkozásként gyermekük számára az etika oktatást, vagy valamelyik, az országgyűlés által elismert egyházak és azok belső egyházi jogi személye által folytatott  hit-és erkölcstan oktatást választanak.

Amennyiben a jövő tanévet illetően módosítani szeretné a nyilatkozatot,  az alábbi letölthető nyomtatvánnyal teheti meg, és ezt legkésőbb  2021. május 20-ig küldje vissza az iskola e-mail címére(titkarsag@thurysuli.hu)

________________________________________________________________

Tájékoztatás Iskola beiratkozásról!

Tisztelt Szülők! Kedves érdeklődők!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy az általános iskolában személyesen történő beiratkozás időpontja:

2020.április 15-16.

Bejelentkezés előre egyeztetett időpontban lehetséges!

Személyesen 2021. április 15-én 8:00-17:00 óráig vagy 2021.április 16-án 8:00-17:00 óráig lehetséges!

________________________________________________________________

Tisztelt Szülők!

Szeretnénk egy kis segítséget adni, hogy a gyermekeknek járó támogatásokat hol lehet igényelni és milyen feltételeknek kell megfelelni a támogatások igényléséhez.

Rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultság megállapítása iránti kérelem (települési önkormányzat jegyzője)

http://kormanyablak.hu/hu/feladatkorok/100/JEGYZ30000

A hátrányos és a halmozottan hátrányos helyzet megállapítása (1997. évi XXXI. törvény [ Gyvt. ]) (települési önkormányzat jegyzője)

67/A. § *  (1) Hátrányos helyzetű az a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre jogosult gyermek és nagykorúvá vált gyermek, aki esetében az alábbi körülmények közül egy fennáll:

a) a szülő vagy a családba fogadó gyám alacsony iskolai végzettsége, ha a gyermeket együtt nevelő mindkét szülőről, a gyermeket egyedül nevelő szülőről vagy a családba fogadó gyámról – önkéntes nyilatkozata alapján – megállapítható, hogy a rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény igénylésekor legfeljebb alapfokú iskolai végzettséggel rendelkezik,

b) a szülő vagy a családba fogadó gyám alacsony foglalkoztatottsága, ha a gyermeket nevelő szülők bármelyikéről vagy a családba fogadó gyámról megállapítható, hogy a rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény igénylésekor az Szt. 33. §-a szerinti aktív korúak ellátására jogosult vagy a rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény igénylésének időpontját megelőző 16 hónapon belül legalább 12 hónapig álláskeresőként nyilvántartott személy,

c) *  a gyermek elégtelen lakókörnyezete, illetve lakáskörülményei, ha megállapítható, hogy a gyermek a településre vonatkozó integrált településfejlesztési stratégiában szegregátumnak nyilvánított lakókörnyezetben vagy félkomfortos, komfort nélküli vagy szükséglakásban, illetve olyan lakáskörülmények között él, ahol korlátozottan biztosítottak az egészséges fejlődéséhez szükséges feltételek.

(2) Halmozottan hátrányos helyzetű

a) az a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre jogosult gyermek és nagykorúvá vált gyermek, aki esetében az (1) bekezdés a)-c) pontjaiban meghatározott körülmények közül legalább kettő fennáll,

b) a nevelésbe vett gyermek,

c) az utógondozói ellátásban részesülő és tanulói vagy hallgatói jogviszonyban álló fiatal felnőtt.

(3) A gyámhatóság a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultság elbírálásával egyidejűleg kérelemrekülön döntésben, a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultsággal egyező időtartamramegállapítja a gyermek, nagykorúvá vált gyermek hátrányos vagy halmozottan hátrányos helyzetének fennállását.

(4) A hátrányos vagy halmozottan hátrányos helyzet fennállásának megállapítása a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultság megállapítását követően is kérelmezhető. Ebben az esetben az (1) bekezdésben meghatározott feltételek fennállását a kérelem benyújtásának időpontjára vonatkozólag kell vizsgálni, valamint a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzet a kérelem benyújtásának napjától a fennálló rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény időtartamára állapítható meg.

_________________________________________________________________

Beiratkozás!

TISZTELT SZÜLŐ/ TÖRVÉNYES KÉPVISELŐ!

Tájékoztatom, hogy a kihirdetett veszélyhelyzetre tekintettel a 2021/2022. tanítási évre történő általános iskolai beiratkozás során nemcsak személyes, hanem online úton is lehetőség van beíratni a tanköteles korba lépő gyermekét.

Az általános iskola első évfolyamára történő jelentkezésének elektronikus, online formájára

2021. április 10-től nyílik meg az informatikai lehetőség az Ön részére a KRÉTA rendszer felületén keresztül

https://eugyintezes.e-kreta.hu/kezdolap.

Az e-Ügyintézés „Beiratkozás Általános Iskolába (BÁI)” felület 2021. április 16-án éjfélig van nyitva.

Amennyiben módosítani kíván a már elektronikusan beküldött adatokon, akkor ezt úgy teheti meg, hogy jelzi (telefonon, e-mailben, az intézmény által meghatározott módon) az adott intézmény részére a visszavonási vagy adatmódosítási szándékát.

Az adatok módosítását az intézmény a KRÉTA felületén a kérés alapján elvégzi. Amennyiben a szülő visszavonja gyermeke jelentkezését, ennek következményeként a BÁI felületen az  iskola a benyújtott jelentkezésre a szülő kérése alapján elutasító határozatot hoz, és az intézmény saját rendszerében a gyermek adatait a „Beiratkozás visszavonva” státuszba állítja.

Ezen műveletek elvégzését követően Ön ismét be tudja nyújtani gyermeke jelentkezését  egy másik iskolába.

Amennyiben Ön nem a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti körzetes iskolába íratná be a gyermekét, akkor is meg kell adnia a kötelező felvételt biztosító általános iskola nevét és címét is a jelentkezése során.

Akár körzetes, akár nem körzetes iskolába kívánja beíratni gyermekét, mindenképpen jelentkeznie kell a körzetes általános iskolánál, amely jelentkezés a fent jelzett online módon vagy személyesen történhet meg.

Az online beiratkozás esetén a beiratkozáshoz szükséges eredeti dokumentumok bemutatására a 2021/2022. tanév első napjáig (2021. szeptember 1.) kerülhet sor.

A beiratkozás adatainak felvétele indokolt esetben, a beiratkozást lefolytató iskola által szabályozott módon, személyesen is megtörténhet 2021. április 15-én és 16-ána járványügyi veszélyhelyzet miatt megkövetelt egészségügyi szabályok szigorú betartása mellett

Ez a következőképpen alakul iskolánkban:

A következő telefonszámokon: 06-24/ 512-210 és a 06-30/850-0280 előzetes időpont egyeztetést követően személyesen is be lehet íratni a gyermekeket a kötelező járványügyi szabályok betartása mellett.

Egyszerre egy hozzátartozó tartózkodhat az épületen belül, maszk és a kézfertőtlenítő használat kötelező!

Természetesen aki szeretné, az elektronikus úton keresztül is megteheti ezt a www.thurysuli.hu honlapon a KRÉTA ikonra kattintva.

A fentiek után, akár online, akár személyesen történt a jelentkezése az iskolába, a körzettel nem rendelkező általános iskolai osztályok tekintetében, továbbá a körzettel rendelkező iskolákba jelentkező, nem körzetes gyermekek esetében egyaránt legkésőbb 2021. április 23-ig döntenek a gyermekek felvételéről és ezután küldik el a tájékoztatásukat Önnek.

A beiratkozási eljárás során vagy annak lezárása után legkésőbb két héten belül Önnek nyilatkoznia kell arról, hogy gyermeke számára hit- és erkölcstan vagy etika órát választja. A hit- és erkölcstan tantárgy választása esetén meg kell jelölnie, hogy melyik egyház hit- és erkölcstan oktatásának megszervezését kéri majd gyermeke számára. Az iskola a hit- és erkölcstan oktatással kapcsolatos, az egyházaktól kapott információkat feltünteti a honlapján.

A beiratkozáshoz szükséges dokumentumok, adatok megadása kapcsán Ön segítséget kérhet a gyermeke óvodájától – óvoda OM azonosítja, gyermekük oktatási azonosítója tekintetében.

Természetesen iskolánk fenntartója, a Szigetszentmiklósi Tankerületi Központ is rendelkezésre áll a körzetes iskolákkal kapcsolatos információk, az online vagy a személyes beiratkozás rendjével kapcsolatos kérdések esetén.

(https://kk.gov.hu/elerhetoseg-szigetsz)

https://www.oktatas.hu/kozneveles/egyeni_tanuloi_munkaren

https://www.oktatas.hu/kozneveles/kulfoldre_tavozas_bejelentese

https://kk.gov.hu/hirek-szigetszentmiklosi

https://www.oktatas.hu/kozneveles/igazolvanyok/diakigazolvany/mo_diakigazolvany_igenyles

________________________________________________________________

Újabb információ – digitális oktatás

Tisztelt Szülők!

A digitális oktatással kapcsolatosan megjelent az EMMI 17/2021.(III.5.) határozata.

Az alábbi linken és a mellékletben is olvasható:

Húsvétig tantermen kívüli, digitális munkarendben folyik az iskolai nevelés-oktatás, és az óvodákban rendkívüli szünet lép életbe. Az iskolák és az óvodák a tavaszi szünetet követően nyitnak a Kormány döntése alapján. A tavaszi szünet az iskolákban a tanév rendje szerint, 2021. április 1–6. között lesz. A fenti intézkedések részletszabályait tartalmazó EMMI-határozat, továbbá a korábban kiadott Intézkedési terv, valamint a felkészülést segítő módszertani ajánlás a hivatkozásokra kattintva érhető el.

_________________________________________________________________

Iskolabezárás

Tisztelt Szülők!A kormány március 8-án életbe lépő intézkedései iskolánkra is hatással vannak. Minden fontos, ezzel kapcsolatos információt a következő napokban a vezetőség meg fog osztani Önökkel a szokásos formában. Addig is köszönjük türelmüket, és kérjük, hogy kizárólag az intézmény vezetősége által megosztott információkból tájékozódjanak.

Köszönjük! Iskolavezetés

_________________________________________________________________

Tisztelt Szülők!                                                         

Tájékoztatjuk Önöket, hogy megnyílt a tanköteles korú gyermekek általános iskolai tanulmányai megkezdésének egy évvel történő elhalasztására vonatkozó kérelmek benyújtására szolgáló felület, amely az alábbi linken elérhető:

https://www.oktatas.hu/kozneveles/tankotelezettseg/tankotelezettseg_halasztasa

https://www.oktatas.hu/kozneveles/tankotelezettseg/tankothal_kapcs_kerelmek/

A 2021/2022. tanév vonatkozásában a kérelmeket 2021. január 1. napjától 2021. január 15. napjáig lehet benyújtani.

_________________________________________________________________

Tisztelt Szülők!

Mint Önök előtt is ismeretes a tanév rendje szerint a központi írásbeli vizsgákat országosan egységesen az alábbi időpontokban kell megszervezni:

– a 8 és a 6 évfolyamos gimnáziumokba, valamint a 9. évfolyamra és az Arany János Tehetséggondozó Programba jelentkezők számára 2021. január 23-án (szombat) 10 órától,

– a pótló írásbeli vizsgát a 8 és 6 évfolyamos gimnáziumokba, továbbá a 9. évfolyamra, valamint az Arany János Tehetséggondozó Programba jelentkezők számára 2021. január 28-án (csütörtök) 14 órától

Tájékoztatom Önöket, hogy az Oktatási Hivatal honlapján elérhető az emberi erőforrások miniszterének 16/2020. (XII.04.) EMMI határozata, amely a veszélyhelyzetre tekintettel a középfokú iskolákba történő felvételi eljárás szabályairól szól.

https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/beiskolazas/2020/16_2020_EMMI_hatarozat_kozepfoko_isk_felveteli.pdf

Kiemelném, hogy az EMMI határozat további pótnap biztosításáról is rendelkezik, melynek időpontja 2021. február 5. (péntek) 14 óra /A pótnapra történő jelentkezés eljárásrendjét,  határidejét részletezi a határozat./A középfokú felvételi eljárás központi írásbeli vizsgáinak megszervezése során, az egészségügyi hatóságok állásfoglalásai alapján javasoltan alkalmazandó biztonsági intézkedések szintén elérhetők az OH honlapján:

https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/beiskolazas/2020/egeszsegugyi_ajanlasok_20201021.pdf

 ____________________________________________________________

Értesítjük a tanulóifjúságot, hogy a járványügyi szabályok szigorodása miatt

2020.október 1-től minden, iskolába belépő személynek ellenőriznünk kell, fizikai érintkezés nélkül a testhőmérsékletét.

Ezt a feladatot iskolánk dolgozói végzik.

Kérjük, hogy ellenőrzés nélkül senki se lépjen az épületbe.

Továbbra is kötelező a szájmaszk használata a közösségi helyiségekben és a naponta többszöri kézmosás és fertőtlenítés.

_________________________________________________________________Tisztelt Szülők!

Az alábbi linken megtekinthető az Adatkezelési Tájékoztató javított változata.

Adatkezelési-TÁJÉKOZTATÓ cím változás

_________________________________________________________________

Tisztelt Szülők!

Az alábbi linken megtekinthető a Járványügyi készültség idején alkalmazandó eljárás rendünk:

Járványügyi készültség idején alkalmazandó eljárásrend Makád ÁI.

_______________________________________________________________

Tisztelt Szülők!

Magyarország területén állandó lakóhellyel rendelkező magyar állampolgár 3. életévének betöltése napjától, 18. életév betöltésének napjáig, az általános gyermek- és ifjúsági balesetbiztosításról szóló 119/2003. (VIII. 14.) Korm. rendeletben (a továbbiakban: Korm. rendelet) értelmében, meghatározott balesetbiztosítási szerződéssel rendelkezik.

A fenntartásunkban lévő nevelési-oktatási intézményekben 2020.január 1 .napját követően bekövetkezett tanuló és gyermekbaleseteket gyermekbalesetekkel kapcsolatos bejelentéseket az UNIQA Biztosító Zrt. fogadja és rendezi, a vonatkozó tájékoztatás az alábbi helyen már elérhető:

https://www.uniqa.hu/altalanos-gyermek-es-ifjusagi-balesetbiztositas

Hogyan jelentheti be szolgáltatási igényét?

Szolgáltatási igényét

  • e-mailben (diakbiztositas@uniqa.hu ),
  • faxon (+36 1 2386 060),
  • postai úton (1134 Budapest, Róbert Károly körút 70-74.), és
  • személyesen az ügyfélszolgálati irodákban jelentheti be a kitöltött Szolgáltatási igénybejelentő dokumentum segítségével.

További információt nyitvatartási időben az UNIQA Biztosító Call Centerén keresztül (a következő telefonszámokon: +36-1/20/30/70/544-5555) kaphat, illetve a 24 órán át hívható információs vonalon a következő telefonszámon: +36 1 238-6099.

Letölthető dokumentumok:

 Szolgáltatási igénybejelentő

________________________________________________________________

Kedves Szülők!

Az idei tanév hagyományosan, ám a koronavírus-járvány terjedésére tekintettel megelőző és védekező intézkedések mellett kezdődött meg.

A járványügyi készültségre tekintettel kiadott Intézkedési Terv alapján kérjük az alábbiak fokozott betartását:

  • A nevelési-oktatási intézményeket kizárólag egészséges, tüneteket nem mutató gyermek, tanuló látogathatja.
  • Amennyiben gyermeküknél tüneteket észlelnek, a Nemzeti Népegészségügyi Központ aktuális eljárásrendje alapján gondoskodjanak az orvosi vizsgálatról. Bővebb tájékoztatás az alábbi honlapon található: https://www.nnk.gov.hu/
  • A szülő köteles az iskolát értesíteni, ha a gyermeknél koronavírus-gyanú vagy igazolt fertőzés van.
  • Az a gyermek, tanuló, aki bármilyen betegség miatt otthon maradt, a háziorvos, a kezelőorvos igazolásával vagy kórházi zárójelentéssel mehet újra az intézménybe.
  • Hatósági házi karantén esetén a járványügyi hatóság által kiadott, a járványügyi megfigyelést feloldó határozatot szükséges bemutatni.

Mindannyiunk elemi érdeke a megfelelő védekezés és megelőzés.

Köszönjük együttműködésüket!

________________________________________________________________A diákigazolvány igénylése

Diákigazolványt az iskola bármely tanulói jogviszonnyal rendelkező általános iskolai, vagy gimnáziumi tanulója igényelhet.

A diákigazolványok igénylésének és elkészítésének a folyamata a következő:

  • Valamely okmányirodában el kell készíttetni a fényképes diákigazolvány adatlapot. Ez az eljárás díjmentes.

Az adatlap elkészítéséhez az alábbi dokumentumokat kell bemutatni:

– a tanuló születési anyakönyvi kivonata vagy személyi igazolványa (ha van)

– a tanuló lakcímkártyája

  •  A fényképes adatlapot az iskola titkárságán kell benyújtani Keneseiné Bencze Martina iskolatitkárnál. Az igénylés díjmentes.
  • Az iskola az adatok ellenőrzése után elektronikus úton, a „diákigazolvány igénylése” c. nyilvántartó rendszeren keresztül továbbítja a megrendelést az Oktatási Hivatalnak.
  • Az Oktatási Hivatal az elkészült igazolványt az iskola címére postázza.
  • A diákigazolvány iskolai igénylése és kézhez vétele között általában 2-3 hét elteltére lehet számítani.

A késedelmes diákigazolvány postázás okai a következők lehetnek:

  • A tanuló a valóságban nem azon a lakcímen lakik, amely az okmányain szerepel.
  • A tanuló adataiban változás történt, de nem jelentették be az iskolában, így a tanuló-nyilvántartó rendszerben még az elavult adatok szerepelnek.

A késedelmes postázást megelőzendő pontos adatok közlését, ill. változás esetén a változás bejelentését kérjük.

_______________________________________________________________

Tisztelt Szülők!

Az alábbi linkre kattintva tájékozódhatnak a gyermek felügyelettel kapcsolatos tudnivalókról.

http://kk.gov.hu/tajekoztatas-gyermekfelugyeletrol

Kérjük, hogy amennyiben igény merül fel azt a következő telefonszámokon jelezni szíveskedjen!

telefonszámok: 06-24/512-210  vagy 0630-850-0280

e-mail cím: makadiskola@gmail.com

Az intézmény vezetése hétfőtől – csütörtökig 8 órától 16 óráig, pénteken pedig 8 órától – 14 óráig az intézményben tartózkodik.

_______________________________________________

Egyéni Munkarend..

Tisztelt Szülők!

Mint ismeretes ha a tanuló egyéni adottsága, sajátos helyzete indokolja, és a tanuló fejlődése, tanulmányainak eredményes folytatása és befejezése szempontjából előnyös, a tankötelezettség teljesítése céljából határozott időre egyéni munkarend kérelmezhető. A szülő, nagykorú tanuló esetén a tanuló a kérelmet a tanévet megelőző június 15-éig nyújthatja be a felmentést engedélyező szervhez. Ezen időpontot követően csak abban az esetben nyújtható be kérelem, ha a tankötelezettség iskolába járással történő teljesítését megakadályozó körülmény merül fel.

Az Oktatási Hivatal által kiadott részletes tájékoztatót az alábbi linken olvashatják el:

https://www.oktatas.hu/kozneveles/kozerdekuadatok/!Kozerdeku_adatok/oh.php?id=egyeni_munkarend

_______________________________________________________________

ADATBIZTONSÁGI KÉRDÉSEKRŐL…

Kedves Diákok!

Figyelmetekbe ajánljuk a Szigetszentmiklósi Tankerületi Központ adatbiztonsági kérdésekről és a Zoom alkalmazásról szóló tájékoztató kiadványait, amiket a képre kattintva teljes terjedelmükben olvashatjátok.

ADATKEZELÉS A DIGITÁLIS VILÁGBAN DIÁKOKNAK

ZOOM alkalmazás

ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ

Adatkezelési tájékoztató a tantermen kívüli, digitális munkarendben való részvétel során megvalósuló adatkezelésről .

Adatkezelési TÁJÉKOZTATÓ digitális távoktatáshoz


Tisztelt Szülők! Kedves Diákok!

Tavaszi szünet időpontja: 2020.04.09-2020.04.14-ig tart.

A tavaszi szünet előtti utolsó tanítási nap 2020. április 8. (szerda), a szünet utáni első tanítási nap 2020. április 15. (szerda).

_____________________________________________________________

Kedves Szülők!

Rövidesen megkezdődik a beiratkozás a  következő (2020/2021-es) . Mellékletben megtalálhatják az ezzel kapcsolatos legfontosabb információkat, feladatokat, melyeket a jelenleg kialakult koronavírusos helyzetben nagyon fontos betartanunk!

Szeretettel várunk mindenkit aki úgy dönt, hogy bennünket választ!

Tájékoztatás Szülőknek

Hit-_és_erkölcstan_oktatás_nyilatkozata_2020

Tv.képviselő nyilatkozat

Nemzetiségi nyilatkozat (1)

E-ügyitézéssel beiratkozás

KRÉTA_adatfeltöltés

________________________________________________________

Tisztelt Szülők!

A koronavírus járvánnyal összefüggésben kihirdetett vészhelyzetre, valamint az elmúlt napok eseményeire tekintettel az alábbiakban tájékoztatjuk Önöket az aktuális eljárásrendről: A koronavírus járvány terjedése miatt a kormány az iskolákban a tantermen kívüli, digitális munkarend bevezetéséről döntött. Fontos hangsúlyozni, hogy ez nem rendkívüli szünet, hanem az oktatás módjának megváltoztatása, amely továbbra is biztosítja a tanulók számára a tanulás Alaptörvényben rögzített lehetőségét.

 Az új munkarendben a tanulók részére TILOS az intézmények oktatási célú látogatása!

A tanulási folyamat részleteiről a következő héten tájékoztatást fogunk adni, ezért kérem, hogy fokozottan figyeljék az intézményi kapcsolattartás csatornáit (e-mail, KRÉTA e-napló)!

A tantermen kívüli digitális munkarend időtartama alatt a tanulók lehetőleg kerüljék a nagyobb csoportos találkozásokat, közös programokat! Felügyeletüket a szülők, családok, szomszédok bevonásával kis csoportokban célszerű megszervezni. A gyermekek felügyeletét nem javasolt nagyszülőkre bízni, hiszen ők a legveszélyeztetettebbek. Amely gyermek felügyelete másként nem oldható meg, azon gyermekek esetében a kiscsoportos iskolai felügyelet megszervezéséről a Tankerületi Központ gondoskodik.

A gyermekek étkeztetésének megszervezése az önkormányzatok feladata. Kérjük, hogy az étkezéssel kapcsolatos igényüket 2020. március 16-án 1000 óráig az iskola telefonszámán (24-512-210) jelezzék! Az étkeztetés technikai lebonyolításáról az igények függvényében később adunk tájékoztatást.

Kérjük, hogy az indokolatlan pánik elkerülése érdekében csak a hivatalos, kormányzati tájékoztató oldalon (https://koronavirus.gov.hu) szereplő információkat vegyék figyelembe, illetve keressék az osztályfőnököket és az intézmény vezetőségét!

Mindannyiunk elemi érdeke, hogy a fertőzést megelőzzük, éppen ezért folyamatos és nagy fokú odafigyelést kérünk mindenkitől!

___________________________________________________________

2020-2021-es tanév körzethatárok

Tisztelt Szülők!

Az általános iskolai körzethatárok az alábbi linken megtekinthetők:

http://kk.gov.hu/altalanos-iskolai-felveteli-korzethatarok-2020-21-tanevben
_______________________________________________________

_____________________________________________________________

Általános gyermek- és ifjúsági balesetbiztosítás

https://www.uniqa.hu/altalanos-gyermek-es-ifjusagi-balesetbiztositas

_____________________________________________________________

_____________________________________________________________

Tisztelt Szülők! Kedves Érdeklődők!

Szeretettel meghívjuk Önöket a december 9-én és 16-án hétfőn reggel 8 órakor kezdődő adventi gyertyagyújtásra.

_____________________________________________________________

Tisztelt Szülők! Kedves Gyerekek!

December 6-án délelőtt 10 órakor ellátogat hozzánk a Mikulás. Minden érdeklődőt szeretettel várunk!

_____________________________________________________________

Kedves Szülők!

Oktatási Hivatal által kiadott „Beiskolázási tájékoztató az általános iskolába” című levelet, melyből a gyermek tankötelezettségének megkezdésével kapcsolatban 2020. január 1-jével hatályba lépő jogszabályi változásokról és a szülőket érintő fontosabb tudnivalókról kapnak tájékoztatást.

Tájékoztató.pdf

_____________________________________________________

Tisztelt Szülők!

Fogadó óra: 2019. november 20-én 17-18 óráig.
Mindenkit szeretettel várunk!

_____________________________________________________________

Tisztelt Szülők! Kedves Gyerekek!

Pályaorientációs szülői értekezlet : 2019. november 14-én 17 órától Szigetbecsén az iskolában.

_____________________________________________________________

Tisztelt Szülők!

Tájékoztatjuk Önöket a diákigazolvány igénylésének menetéről:

Először az okmányirodába kell menni a gyermekkel (szülő személyes jelenléte, mindkettőjük személyigazolványa és lakcímkártyája szükséges) és NEK adatlapot kell csináltatni. Az NEK adatlapot és a lakcímkártya másolatát az intézmény irodájában kell leadni. Az ügyintéző indítja el elektronikus úton az igénylést, ami ingyenes. A diákigazolványt az intézményben kapja meg a gyermek kb. 2-3 hét a postázási idő. A diákigazolvány elkészültéig egy igazolást (ún. Ideiglenes diákigazolványt) lehet kérni, ha szükséges.Előfordulhat rendszer hiba, ami késlelteti a kártya kézhezvételének az idejét.

Ügyintéző: Keneseiné Bencze Martina

telefonszám: 0624-512-210

e-mail: titkarsag@thurysuli.hu

______________________________________________________________

Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság adatvédelmi tisztviselője:

Pál Anita

elérhetőség: anita.pal@kk.gov.hu

______________________________________________________________

______________________________________________________________

Tisztelt Szülők!

Az Oktatási Hivataltól az alábbi levelet kaptuk:

Mellékelten megküldjük Brassói Sándor köznevelési elnökhelyettes úr tájékoztató levelét a 2019. szeptember 1. napjától a magántanulói státusz helyébe lépő „egyéni munkarenddel” kapcsolatos tudnivalókról.

Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy az ügymenet gyorsítása érdekében – amennyiben megoldható – javasolt a kérelem űrlap elektronikus kitöltése, kinyomtatása és aláírást követő beküldése. Az elektronikus kérelmek a mellékelt levélben is megjelölt https://www.oktatas.hu/kozneveles/kozerdekuadatok/!Kozerdeku_adatok/oh.php?id=egyeni_munkarend direkt linken érhetik el.

Együttműködésüket köszönjük!

_____________________________________________________________

 
A Magyar Közlöny 2019. július 3-i számában megjelent a 2019/2020-as tanév rendje. Az alábbi linkre kattintva tájékozódhatnak a fontosabb időpontokról.

https://magyarkozlony.hu/dokumentumok/c6c1e8b9e079731e5b84a1760706c5790b…

_____________________________________________________________

Tanulóink Szlovákiai kirándulásáról készült beszámolót itt tekinthetik meg:

Határtalanul.doc

__

____________________________________________________________

Tisztelt Szülők!

A középfokú felvételi eljárással kapcsolatos információk az alábbi linken érhetők el:

https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/beiskolazas/2019/Kifir_altisk_jelentkezo_tajekoztato_2019_2020_190917.pdf

______________________________________________________________

Tisztelt Szülők!

ORFK által készített segélyhívószámok rendeltetésszerű használatával kapcsolatos tájékoztatót itt olvashatják: segelyhivo.pdf